صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / نکات مهم در انتخاب هاست لینوکس مناسب

نکات مهم در انتخاب هاست لینوکس مناسب

نکات مهم در انتخاب هاست لینوکس مناسب

گر هاست دارای سیستم عامل لینوکس باشد به این هاست، هاست لینوکسی گفته می شود. در حال حاضر، شرکت‌های هاستینگ بسیاری وجود دارد که هاست لینوکس ارائه می‌کنند. این امر، انتخاب هاست لینوکس را سخت و پیچیده می‌کند. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا فرایند انتخاب هاست لینوکس را ساده‌تر کنیم.

هاست، به شما اجازه می‌دهد تا سایت خود را در محیط اینترنت راه‌اندازی کنید. یک شرکت هاستینگ نیز، شرکتی است که امکانات لازم را، برای راه‌اندازی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

هاست لینوکس

در میزبانی‌های امروزی، لینوکس مطابق با استانداردهای مشخصی پیکربندی می‌شود تا بتوان سایت‌ها را بر روی آنها راه‌اندازی کرد. عموما هر هاست لینوکسی، این امکانات را دارد :

Apache : وب سرور مورد نیاز برای راه‌اندازی وب سایت‌ها

MySQL : سرویس‌دهنده پایگاه داده

PHP : یک زبان برنامه نویسی است، که طراحی سایت‌های لینوکسی، معمولا برمبنای آن انجام می‌گیرد.

با این امکانات، به راحتی می‌توانید CMSهای محبوبی چون WordPress،Joomla و غیره را، راه‌اندازی کنید.

برای انتخاب هاست لینوکس مناسب، به چه مواردی باید دقت کنیم

انتخاب هاست لینوکس مناسب سخت نیست. معمولا بیشتر هاست‌های اشتراکی که با آن مواجه می‌شوید، بر مبنای لینوکس هستند. این امر به خاطر محبوبیتی است که هاست لینوکس در بین شرکت‌های میزبانی پیدا کرده است.در زمان خرید هاست لینوکس، باید بدانید چه امکاناتی قرار است به شما ارائه شود. همانطور که در ابتدا گفته شد، هاست لینوکس مناسب سایت‌هایی است که از زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه داده MySQL استفاده می‌کنند.

در هنگام انتخاب هاست لینوکس مناسب، می‌بایست به نکته‌های زیر دقت کنید :

پایداری سرور

بسیاری از شرکت‌های میزبانی معتبر، ضمانت Uptime ارائه می‌کنند. Uptime، معمولا به درصد بیان می‌شود و مشخص می‌کند که سرور هاست شما در طول دوره، چند درصد در دسترس خواهد بود. برخی از شرکت‌های میزبانی، میزان Uptime را تا ۹۹.۹% اعلام می‌کنند که عدد بسیار مناسبی است. حتی در صورتی که سرور مرتبط با سایت شما زمانی بیشتر از زمان ادعا شده دچار اختلال شود، برخی از شرکت‌ها، مدت زمان دوره هاست شما را به صورت رایگان اضافه می‌کنند.

سرور ابری

تکنولوژی دیگری که تنها، برخی از شرکت‌های میزبانی از آن استفاده می‌کنند، تکنولوژی ابری است. هاست ابری، سرویس جدیدی است که میزان پایداری سایت‌ها را تا حد بسیار بالایی افزایش داده است. در هاست لینوکس ابری، سایت‌ها بر خلاف حالت سنتی که بر روی یک سرور نگهداری می‌شدند، بر روی سرورهای مختلفی که به یکدیگر متصل هستند، قرار می‌گیرند. در این حالت، اگر سرور سایت شما، به هر دلیلی از دسترس خارج شود، سرورهای دیگر جایگزین آن سرور شده و شما اختلالی را احساس نمی‌کنید.

هاست لینوکس ابری، خدمات جدیدی است که با توجه به قیمت آن بسیار مناسب است و تاثیر به سزایی در پایداری سایت شما خواهد داشت.

کنترل‌پنل با رابط کاربری آسان

عموما هاست اشتراکی، توسط افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تجربه چندانی در خصوص مدیریت میزبانی ندارند. لذا، این نکته بسیار مهم است که شرکت میزبانی، کنترل‌پنل ساده و در عین حال قدرتمندی را، برای مدیریت سایت‌ها در اختیار شما قرار دهد. کنترل‌پنل به شما اجازه می‌دهد سایت‌ها را مدیریت کنید، آمار وب سایت را مشاهده کنید، ایمیل بسازید، و از ابزارهای متنوعی استفاده کنید.

ثبت دامنه

قبل از اینکه بتوانید وب سایت خود را راه‌اندازی کنید، به یک دامنه ثبت شده نیاز دارید. بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، این امکان را به شما ارائه می‌کنند تا در هنگام خرید هاست بتوانید خرید دامنه هم داشته باشید.

ممکن است برخی از شرکت‌ها، امکان ثبت دامنه را فراهم نکنند. در این حالت، می‌بایست دامنه را از شرکت دیگری خریداری کرده و سپس طی فرایندی، آن را به هاست متصل کنید. در حالی که می‌توانید، هم دامنه و هم هاست خود را به راحتی از یک شرکت خریداری کنید.

ایمیل

آیا تحت نام دامنه‌ای که خریداری کرده اید، نیاز به ایمیل اختصاصی دارید؟

اگر قرار است با نام دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید، شروع به مکاتبات ایمیلی کنید، سرویسی را انتخاب کنید که علاوه بر ارائه وب سایت، امکان ایجاد ایمیل و مدیریت آنها را فراهم کند.

میزان منابع مورد نیاز

با توجه به اینکه در هاست اشتراکی، منابع محدود است، این منابع در پلان‌های مختلفی دسته‌بندی و تعریف می‌شوند. هر پلان، فضای ذخیره‌سازی، امکانات متفاوت و قیمت مشخصی دارد. لذا هنگام خرید هاست لینوکس، در نظر بگیرید:

به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

سایت شما به چند دیتابیس نیاز دارد؟

قرار است چند ‌سایت در این میزبانی راه‌اندازی کنید؟

طراحی سایت رایگان

برخی از شرکت‌های میزبانی، همراه با هاستی که خریداری می‌کنید، به شما سرویس سایت‌ساز رایگان ارائه می‌کنند.

سایت‌ساز، بدین معنی است که شما بدون نیاز به دانش طراحی و صرف هزینه، با استفاده از یک ابزار و قالب‌های متنوعی که ارائه می‌کند، به راحتی می‌توانید سایتی را طراحی کنید. سایت‌ساز، شما را از هزینه‌های طراحی دور می‌کند و تنها با صرف هزینه‌ای اندک برای یک هاست یک ساله، به راحتی سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید.

دوره تست رایگان

دوره تست رایگان، امکانی است که توسط برخی از شرکت‌ها ارایه می‌شود. در این دوره، می‌توانید امکانات هاست مورد نظر را تست کنید و در صورتی که از خدمات شرکت مربوطه رضایت نداشتید، می‌توانید وجه سرویس خریداری شده را بازپس بگیرید.

نسخه پشتیبان

مطمئن شوید میزبانی که خریداری می‌کنید، حتما از اطلاعات سایت و ایمیل‌های شما پشتیبان و یا در اصطلاح بک‌آپ تهیه می‌کند. وجود یک بک‌آپ منظم روزانه، سرویس ارزشمندی است که در زمان بروز مشکل، کمک بسیاری به رفع سریع مشکلات سایت شما می‌کند.

خدمات پشتیبانی

در زمان خرید هاست لینوکس و همینطور ثبت دامنه  می‌بایست به کیفیت پشتیبانی و نحوه دسترسی به آن نیز دقت کنید. بسیاری از افرادی که به سراغ هاست اشتراکی می‌روند، جزو افراد کم‌تجربه در امور هاستینگ هستند. وجود یک دانش‌نامه و راهنمای جامع، بسیار مهم است.

علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها، پشتیانی ۲۴ ساعته از طریق تلفن، چت و ایمیل را بصورت رایگان ارائه می‌کنند. به دنبال شرکتی باشید که پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی دارد.”]

هاست لینوکس اختصاصی

هاست لینوکس، تنها محدود به هاست اشتراکی نمی‌شود. شما می‌توانید یک هاست لینوکس اختصاصی بر روی سرور مجازی لینوکس داشته باشید. در این نوع از سرویس، کنترل بهتری بر روی هاست و منابع آن خواهید داشت. در سرور مجازی، شما می‌توانید منابع پردازنده، حجم و پهنای‌باند را بصورت کامل در اختیار یک سایت قرار دهید. بدین ترتیب سایتی که بر روی سرور مجازی راه‌اندازی شده باشد، سریعتر و بهتر از هاست اشتراکی بارگذاری می‌شود.

مطالب مرتبط