صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / کاربرد وردپرس

کاربرد وردپرس

کاربرد وردپرس

اگر در تلاش برای راه اندازی یک وب سایت به ساده ترین روش در کوتاه ترین زمان هستید؛ بهتر است با وردپرس آشنایی داشته باشید و اطلاعاتی در مورد کاربرد آن و قابلیت های وردپرس کسب کنید. در ادامه ی مطلب به سؤالاتی نظیر ورد پرس چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ پاسخ می دهیم با ما همراه باشید.

کاربرد وردپرس

وردپرس یک سیستم آماده برای انتشار محتوا در وب است که می توانید از آن برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید، وردپرس شما را قادر می سازد تا وب سایت کامل خود را با استفاده از مرورگر وب خود بسازید و مدیریت کنید؛ بدون اینکه نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی داشته باشید.

هدف ما از این مقاله، گردآوری اطلاعات مفید و کاربردی جهت راه اندازی وبلاگ و وب سایت شما میباشد، امیدواریم مطالب موجود برای شما واضح و کارا بوده باشد.

فهرست مطالب
وردپرس چیست؟


«سیستم مدیریت محتوا» چیست؟
چرا از وردپرس استفاده کنیم؟
ویژگی های خاص وردپرس
وردپرس از چه زمانی شروع به کار کرد؟
وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟
تم ها و افزونه وردپرس چیست؟
پلاگین های ضروری مورد استفاده وردپرس برای تمامی سایت های وردپرس
قالب وردپرس چیست؟
WordPress.com در مقابل WordPress.org
وردپرس چیست؟
اگر به دنبال پلت فرمی رایگان و منبع باز جهت ایجاد سایت هستید وردپرس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، در بیانی دیگر، وردپرس به سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS معروف است که به زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند؛ در حالت کلی، وردپرس ساده ترین و قدرتمندترین وبلاگ نویسی و سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد.کاربرد وردپرس

وردپرس برای انواع وب سایت ها یک پلت فرم فوق العاده است؛ در ابتدا، وردپرس عمدتاً برای ایجاد وبلاگ استفاده می شد، امروزه، نرم افزار بهبود یافته ای شده است که شما می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید از وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت های تجاری، نمونه کارها و تجارت الکترونیک.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره می باشد و راه حلی عالی با در نظر گرفتن انعطاف پذیری و قابلیت استفاده، برای وب سایت های بزرگ و کوچک است.

از زمانی که وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، به یکی از محبوب ترین پلتفرم های انتشار وب تبدیل شده است و امروزه ۳۵ درصد از کل وب را تأمین می کند که صاحبان کسب و کار زیادی از جمله ناشران و وبلاگ نویسان از وردپرس بصورت آنلاین بهره مند میشوند و استفاده میکنند.

کاربرد وردپرس

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نوشته شده با PHP ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً این‌طور نیست؛ مدیریت منبع باز وردپرس را به عنوان نرم افزاری در نظر بگیرید که فقط برای ایجاد و ویرایش وب سایت های شخصی شما ساخته شده است؛ برای شروع، وارد بخش پیشخوان خود می شوید و از آنجا می توانید صفحات جدید و پست های وبلاگ ایجاد کنید، ظاهر بصری وب سایت خود را به روز کنید.

وردپرس

مزیت اصلی استفاده از پلتفرم وردپرس این است که برای قرار دادن محتوای خود به صورت آنلاین به هیچ مهارت کدنویسی نیاز ندارید، وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره و سازماندهی همه داده‌های شما، از محتوای پست‌ها و صفحات گرفته تا حساب‌های کاربری و آدرس‌های اینترنتی سایت شما استفاده می‌کند و همه کارها را برای شما انجام می‌دهد، به همین جهت آن را به ابزاری قدرتمند و سریع برای انتشار آنلاین تبدیل می کند.

وقتی صحبت از ایجاد یک صفحه جدید در سایت یا یک پست وبلاگ می شود، تفاوت کمی بین ویرایشگر محتوای وردپرس و واژه پرداز معمولی دسکتاپ شما وجود دارد؛ به این صورت که متن خود را تایپ کنید، تصاویر را اضافه کنید، روی قسمت انتشار کلیک کنید و وردپرس HTML مورد نیاز برای نمایش آنلاین محتوای شما را تولید می کند.

مهم‌تر از همه، استفاده از وردپرس رایگان است؛ هیچ هزینه راه اندازی یا هزینه سالانه خارج از میزبانی وجود ندارد؛ با هزاران تم و پلاگین موجود، به طور گسترده یکی از بهترین راه‌ها برای کسب‌وکارها برای ایجاد یک وب‌سایت واقعاً سفارشی‌شده در نظر گرفته می‌شود.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است؛ یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به کاربران، رابط بصری برای افزودن و اصلاح محتوا در یک وب سایت می دهد؛ تمام محتوای ظاهر شده در یک سایت وردپرس، از متن گرفته تا عناصر بصری، با کمک CMS آن ایجاد و بهینه شده است. این نرم‌افزار به عنوان قلب یک وب‌سایت عمل می‌کند و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ظاهر محتوای دیجیتال خود را بدون هیچ‌گونه آموزش فنی به‌روز کنند.

نرم افزار های CMS به شما این قدرت را می دهند که وب سایت خود را با همان روحیه DIY که آن را اجرا می کنید؛ بسازید. دیگر منتظر برنامه نویسان برای به روز رسانی صفحات شما یا رفع یک خطای کوچک نیستید، شما می توانید محتوای صفحات خود را شخصاً منتشر کرده و تغییر دهید؛ این فرآیند در زمان و هزینه صرفه جویی می کند و در عین حال کنترل کاملی بر سایت را به شما می دهد:

حال اگر نمی دانید که برای ساختن وب سایت خود وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی دستی می توانید از مقاله وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی استفاده کنید❗

«سیستم مدیریت محتوا» چیست؟
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به اختصار CMS) است؛ اما برای توضیح اینکه واقعاً چه معنایی دارد، ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که وب سایت ها واقعاً چه هستند و چگونه کار می کنند:

وقتی آدرس یک وب سایت (به عنوان مثال Asamserver.com) را در یک مرورگر وب (مانند اینترنت اکسپلورر، کروم یا سافاری) تایپ می کنید، رایانه شما (از طریق اینترنت) به رایانه دیگری (به نام سرور) متصل می شود و از شما می خواهد که کد ذخیره شده در آن رایانه را در مکانی (آدرس وب) که مشخص کرده اید را ببینید، سپس مرورگر این کد را بارگیری می کند و صفحه وب مربوطه را که کد برای نمایش آن ایجاد شده است به شما نشان می دهد.

آنچه در اینجا مهم است این است که چگونه این کد در وهله اول در یک مکان خاص روی سرور ذخیره شده است؟ فردی یا چیزی آن را در آنجا قرار داده است. می‌توان به دو طریق این کار را انجام داد:

الف) کسی کد را نوشته است و به صورت دستی روی سرور آپلود کرده است.

ب) با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام شده است.

می بینید که یک CMS نرم افزاری است که به کسی اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی تمام کدهای مختلف را روی سروری که برای نمایش صفحات وب با هم قرار می گیرند؛ مدیریت کند؛ همه این‌ها از طریق یک رابط کاربری ساده و قابل درک، ویرایش و ایجاد میشوند.

به عنوان یک CMS، وردپرس همه این کدهای پیچیده را برای شما می نویسد و مدیریت می کند، بنابراین به شما امکان می دهد هر محتوایی را که می خواهید منتشر کنید بدون اینکه نگران اتفاقات پس زمینه (روی سرور) باشید.

پس وردپرس یک برنامه کاربردی (یک نرم‌افزار) است که به افراد عادی اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را از طریق یک رابط کاربری آسان و بصری ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند.

با لینوکس خان از دنیای اینترنت یاد بگیر

مطالب مرتبط